רעיונות למתכונים טבעוניים לפסח

עוד רגע פסח כבר יהיה בפתח ומי שמארח כבר בשלבים הללו חושב כיצד יוכל לשדרג את הארוחה עם מנות ייחודיות. כשיש טבעונים בין האורחים או כשהבית טבעוני שמשימה יכולה להיות מאתגרת, אך כיום קיימים כל כך הרבה חומרי גלם איכותיים מהם ניתן להפיק ארוחות טבעוניות נהדרות, שגם מי שאינו טבעוני מלקק אחריהן את האצבעות. הכנו לכם כמה מתכונים לחג החירות בגרסה הטבעונית המושלמת. 

מתכון אנטיפסטי מנצח 

טבעונים ולא טבעונים אוהבים אנטיפסטי, לכן מדובר על אחת התוספות האהובות על אנשים. אחד המתכונים המנצחים בתחום זה הוא אנטיפסטי שנעשה בתנור לצד בייבי ברוקולי ואספרגוס. כדי להכין ארבע מנות נצטרך את המרכיבים הבאים: חבילה או שתיים של ברוקולי מופרד, חבילת אספרגוס אותם נחתוך לשלושה חלקים, ארבעה בצלצלי שאלוט אותם נחתוך לרבעים ו-12 עגבניות שרי שלמות. לרוטב נצטרך רבע כוס סויה, רבע כוס צ'ילי מתוק, רבע כוס שמן, שתי כפות של חוץ או מיץ לימון ושלוש שיני שום קצוצות. 

נחמם תנור ל-200 מעלות ונשים בתוך קערה גדולה את פרחי הברוקולי, הבצל והעגבניות. לאחר מכן נערבב את חומרי הרוטב שלנו לתערובת אחת, את הרוטב נשפוך על הירקות, נערבב ואז נניח על תבנית שטוחה ונאפה במשך עשרים דקות. מי שרוצה גרסה קרה של המתכון יכול להכניס את הירקות למים רותחים למשך ארבע עד חמש דקות ואז להעבירם למי קרח, ולאחר מכן לסנן וליצוק את הרוטב. בשני המקרים מומלץ לזרות שקדים מעל הירקות בסיום. 

סלט עשיר וייחודי 

מי שרוצה סלט ירקות עשיר במיוחד יוכל למצוא נחמה גדולה במתכון סלט פטריות מלך היער ואספרגוס. לארבע מנות נצטרך חבילת פטריות מלך היער, חצי חבילת אספרגוס חתוכה לסנטימטר אחד, שני בצלצלי שאלוט, חבילת רוקט, שלוש כפות שמן, מלח ופלפל. לרוטב נצטרך שן שום, שתי כפיות של חרדל דיז'ון, בצל שאלוט אחד חתוך דק מאוד, כף מים, שלושת רבעי כוס שמן זית כתית, כף של כוסברה טרייה קצוצה ושלוש כפות של חומץ בן יין לבן. 

לרוטב ניקח את כל הרכיבים, נערבב אותם היטב ונכניס ואותם לצנצנת עם מכסה וכמובן נסגור אותה. לסלט נקצוץ את הפטריות לרצועות דקות נחמם שמן במחבת ונטגן את הפטריות עד שהן יוזהבו. לאחר מכן נוסיף את האספרגוס, נקפיץ קצת ונוריד מהאש. בצלחת נסדר עלי רוקט, עליהם נניח את הפטריות ואת האספרגוסים המוקפצים, נפזר בצלצלי שאלוט קצוצים, ניצק את הרוטב ומעל נפזר גילופי גבינת פרמז'ן. 

ניוקי עם אוממי

ניוקי עם תרד ופטריות שי-מג'י נחשב בעולם של  מתכונים טבעוניים למתכון מנצח כיוון שיש לו את החוש השישי הייחודי שמספק טעם של אוממי. ניקח חבילה של ניוקי, 30 גרם של חמאה, שני שיני שום קצוצות, כפית סוכר, שתי כפות שמן זית, חבילה של פטריות שי-מג'י, פלפל שחור ומלח וחבילה של תרד נבשל את הניוקי על פי ההוראות ומחממים מחבת על אש בינונית. 

נחמם שמן וחמאה ונוסיף את השום לדקה אחת. לאחר מכן נוסיף את הדלעת ואת הסוכר עד שהדלעת מזיבה ומתקרמלת, מוסיפים את התרד ומטגנים עוד שתי דקות, מוסיפים את הפטריות ומקיצים עוד דקה ולבסוף מוסיפים את הניוקי ומקפיצים עד שהם מזהיבים. לסיום מטבלים ומגרדים מעל פרמז'ן. 

אז מה היה לנו בפוסט:

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
כדורי שוקולד

לא פחות ואפילו יותר- מתכונים פרווה מושלמים שכולם אוהבים

לא ברור מה קרה בדיוק בדור שלנו וגם הרופאים חלוקים על כך קשות, אבל מה שבטוח הוא שמספר הרגישים לחלב ומוצריו הולך וגדל, מדפי התחליפים למוצרי חלב הולכים ותופסים שטחים נרחבים בסופרים ובצרכניות, ויחד עם קהילת הצמחונים והטבעונים שבכל יום מוסיפה חברים חדשים מכל העולם, הביקוש למתכוני פרווה מתעצם ומתגבר. מעניין לחקור אחר הנסיבות המרתקות שהביאו את המציאות למצב כזה, אבל זו באמת עילה לכתבה אחרת, ובינתיים בלוג פודיק של שחר חן עושים הכל כדי למצוא פתרונות גם עבור הקהילות המתרחבות של צורכי הפרווה, ויש לנו הרבה חידושים להציע במיוחד עבורכם. מתכונים פרווה עשירים, מושקעים ומלאי טעם, ממש לא דומים לעולם היבש שהיה פעם מנת חלקם של נטולי החלב והבשר, עד כדי שגם מי שלא חייב להתבסס עליהם ישמח להנות מהאפשרויות שהם פותחים בתוך המטבח הקלאסי של פעם.

לקריאת המאמר »

רוצים מידע נוסף ?

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!